top of page
  • Writer's pictureDigital Hits FM

Aslice, obligada a tancar després de només 3 anys

La plataforma tenia l’objectiu de pagar dignament el treball dels productors musicals



És un cop dur per molts treballadors de la indústria musical electrònica. Aslice era una plataforma nascuda fa menys de 4 anys per iniciativa del productor i DJ nord americà DVS1 (Zak Khutoretsky), una figura imprescindible per entendre la cultura de club i el panorama de la música techno a Estats Units i al món. L’objectiu d’Aslice era oferir un sistema de pagaments més equitatiu a la indústria musical, ja que permetia als DJs compartir voluntàriament els seus beneficis amb els productors de les cançons que ells punxaven a les sessions. Des del seu llançament, Aslice ha repartit gairebé 423.000 dòlars entre 27.395 productors d’arreu del món, recaptats de 935 DJs que han cedit part dels seus guanys. Aquesta iniciativa innovadora, però, no ha pogut aguantar el pes de la indústria i s’ha vist obligada a tancar.


Algunes veus autoritzades de la indústria han mostrat a les xarxes la seva decepció, com Oscar Mulero, icona del techno a Espanya: "Hemos tenido una oportunidad única de hacer que cada artista reciba un porcentaje de las ganancias de los DJs que pinchaban su música y la hemos desaprovechado. Es una vergüenza que mientras Zak y su equipo han apostado todos sus esfuerzos y dinero para que el reparto de royalties sea más justo y más productores puedan vivir de la música haya tantísimos artistas que hayan decidido mirar hacia otro lado. La escena electrónica internacional debería ser más humilde.


Aslice ha anunciat a les xarxes el cessament de la seva activitat, i ha compartit un informe on explica que la plataforma no era rendible, ja que cada any s’hi invertien 250.000 dòlars i els beneficis no arribaven a 63.000 dòlars. De fet, ni tan sols el seu impulsor, DVS1, no ha vist ni un sol cèntim durant aquests anys. L’adaptació de la plataforma a la indústria ha sigut molt petita, amb tan sols un 5,9% dels DJs en actiu unint-s’hi i diversos líders del sector sent escèptics al respecte. Això sí, la feina d’Aslice ha fet que un 29% dels productors implicats guanyessin diners per les seves produccions per primer cop a la seva carrera musical.


Aslice ha denunciat des del primer dia un problema sistèmic en els models de pagament i cobrament dels drets musicals, i amb la desaparició d’aquesta iniciativa i també amb polèmiques com la insuficient quantitat de diners que plataformes com Spotify ingressa als artistes per cada reproducció, resoldre el problema dels drets d’autor a la música electrònica es preveu complicat.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page