La saturació de creació musical ha estat analitzada per un estudi de MusicRadar
Actualment, cada dia es publica més música que en tot l’any 1989. Aquesta és la conclusió més sorprenent d’un estudi publicat pel mitjà musical MusicRadar, que pretén investigar en profunditat la saturació de producció i creació musical i l’auge dels artistes que es publiquen a ells mateixos, sense necessitat de segells ni suports externs. És evident que l’accés universal i democratitzat a les eines per produir i publicar música han portat a que qualsevol pugui llençar la seva pròpia música a Internet, i aquest nou estudi ho explica amb xifres.
MusicRadar ha parlat amb Will Page, ex cap d’economia d’Spotify, que assegura que en un sol dia ara es publica més música que en tot l’any 1989. De fet, segons les dades de l’estudi, els serveis d’streaming musical reben més de 120.000 pistes diàries, i aquesta xifra no para de créixer. Només entre els anys 2021 i 2022, el número de creadors musicals va augmentar un 12% arribant als 75,9 milions d’artistes arreu del món. Es preveu que aquest número arribi als 198 milions l’any 2030, d’aquí a només 5 anys. MusicRadar explica que la raó d’aquest auge és l’aparició dels que anomenen “consumidors-creadors”: “Els consumidors-creadors van transformar la fotografia amb Instagram i la videografia amb TikTok, i la música serà la següent.” Això coincideix amb el recent anunci de YouTube, que ha anunciat que habilitarà una opció de crear remescles de cançons fetes amb intel·ligència artificial a demanda dels creadors de contingut.
Mentre la creació musical no cessa de créixer, Spotify segueix rebent crítiques per la desmonetització de les cançons amb menys de 1.000 reproduccions, per la baixíssima recompensa monetària als artistes per cada reproducció a la plataforma i pels comentaris del seu CEO, Daniel Ek, que va assegurar que el cost de crear contingut és gairebé nul. Tot això mentre la reina de les plataformes de reproducció musical segueix creixent en beneficis: va registrar un increment del 20% als ingressos durant el segon trimestre de 2024, arribant a les 3.200 milions de lliures.
Comments